tänne sitä on kirjoitettava koska koen luonnottoman suurta tarvetta jakaa viimeisimpien päivieni tapahtumia maailmanlaajuisen kansaatavoittavan ohjelman kanssa. Tämä ohjelma on siis internet. Kyllä, tiedän ettei internet ole ohjelma. Lisäksi internet pitäisi kirjoittaa Isolla Alkukirjaimella. Internet.

Enivei! Minulla on ulkomaalaiskokemuksia! Se yks rillipäinen jannu tuijottaa mua vieläkin aina ku se tulee vastaan, täs viimeviikolla, perjantaina ellen väärin muista, yks jäbä sano mulle ku tulin koulusta et "Hello! Good morning!" ja koska olin niin ajatuksissani tekstaamassa jollekki niin mun vastaus oli kutakuinki luokkaa "haimornnnng" ja sit varmaa tuijotin vaa luonnottoman kauan :D Ei randomit iha tosta vaa morjestele!

No tossa äsken sitten, kello on nyt 16:44 ku kirjotan: mulla oli pyykkivuoro varattuna 16:30. Lähdin pyykkituvalle 16:25. Siellä joku miesolento kuunteli musiikkia ja hämmentyi totaalisesti kun saavuin pyykkipussini ja pesuaineineni kera paikalle. Katsahdin häneen mutta en sanonut mitään, asetin tavarani penkille ja nojasin seinään. Kumpikaan meistä ei sanonu mitään, herra jopa lopetti musiikinkuuntelun (huomasin sen siitä et yksinkertaisesti se niiden kuulokkeitten kautta kuulunut rätinä loppui). Sit ku olin siinä tovin seisoskellu katoin sitä pesukonetta ja huomasin et se on iha alkumetreillä vasta alottamassa sitä pesuaan. Sit katoin siihen jamppaan ja huomasin et se katto mua kokoaja ja hymyili.

Minä: Hi.
Hän: Hello. Bärtil! (ojentaa kättään)
Minä: Ok, pärtil! I'm Sanna.
Hän: Sanna.
Minä: Yea. Are these yourse? (viisoin pesukonetta)
Hän: Yes, I'm sorry, are you this? (osoittaa selvästi kirjoitettua merkintää "B 19 16:30 Mon 22.09.")
Minä: Yea, thats me.
Hän: Sorry, I didn't notice.. this is me. (viisoo minun aikani alapuolella olevaa merkintää "A 16 17:00 Mon 22.09.")
Minä: Oh, okay. So.. what do you think, how much it'll take for these to finish?
Hän: Ummmmmmmm maybe 15 minutes.
Minä: Ok, so I think I'll just take these (tartun pesuaineisiin ja pyykkipussiin) and come back later.
Hän: Khiitoz!
Minä: (kuivahko nauru)

Kun tulin takaisin kämpille Sanna tuli ovensuuhun ja varmaan arvas jo miten oli käyny. Tämä ei siis suinkaan ole ensimmäinen kerta. No, selitin tilanteen ja sanoin että en todellakaan aio uusia tätä episoidia ja pyysin seuraa uutta yritystä varten. Sanna suostui. No, suunnimme 16:45 takaisin pesutuvalle jolloin käytävän päässä näin tämän Pertilin joka hymyili minulle. Hymyilin takaisin, en halunnut olla ilkeä. Suunnistin samantien pyykkikoneelle, poimin pesukoneen edestä yhden Pertilin sukan ja pesukoneen sisältä toisen vieläki selkeämmin tahallisesti jätetyn Pertilin sukan ja en meinannutkaan palata kuivaushuoneeseen palauttamaan niitä. Asetin ne pesukoneen päälle jolloin huomasin Pertsan tekemän lisämerkinnän ajanvarauskirjaan. Hänen asuntonsa perään oli ilmestynyt hänen nimensä (joka kirjoitettiin oikeaoppisesti kutakuinkin "Bertug" ja nimen perässä oli hymiönaama eli :) .

Lastasimme pesukoneen täyteen valkeaa pyykkiämme (Sanna joinasi pesukonekokoonpanoon, säästimme aikaa, luontoa, pesuainetta ja rahaakin kai).

Nau, if ju ekskjyysmii, aimma kou and teik mai loondriis and aimma pii ö häpi körl! Ainii ja vien toisen satsin pyykkiä Pertsan ajalla koska on jäljellä 25 minuuttia Pertsan varaamaa aikaa. Minulla on oikeus ottaa ne minuutit sillä Pera vei meikän ajan! Sitten kun olen saanut pyykkini kuivumaan lähdemme käymään Ruotsin puolella Extra Coopissa.


Ja mun maha on kipee :c Millää ei jaksais vastaavaa ny.